کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 26 تير 1398
 

شعارما: رهپویان علم و معرفت در مدرسه زندگی

سخن بزرگان

🌺حضرت محمد (ص):

ماه رمضان را می توان ماه خدا دانست و

  ماهى نامید كه خدا در آن  نیکی ها را افزایش می دهد و

 گناهان را پاك مى‏ نماید و آن ماه بركت می باشد.

 

 

ولی محترم

اولیا محترم و دانش آموزان می توانند با وارد نمودن کد دانش آموزی و رمز عبور در قسمت پنل کاربری سایت مدرسه در جریان امور تحصیلی قرار گیرند.

فعالیتهای خلاقانه

صبا صارمی

زهرا نوری

سارینا نیشابوری

سوگند کرمی

نرگس قمصری

 

مجسمه سازی

مهتاب قهرمان زاده

کلاژ

تصویر سازی از یک متن ادبی

فرشته ابراهیم زاده

تصویر سازی از یک متن ادبی

ملینا رشیدی

تصویرسازی از یک متن ادبی

بهاره احمدی

تصویرسازی از یک متن ادبی

سپیده حسنوی

تصویرسازی از یک متن ادبی

کیمیا حسین خان

بازی و معما با انواع خطها

فاطمه نوروزی

هلیا امیری

تصویرسازی از یک متن ادبی

عکاس: شیدا عزیزی

دور و نزدیک

تینا صادقی
موضوع:حفظ محیط زیست
کارخانه تولید کاغذ/قطع بی رویه درختان

دلارام بهرامی
میحث بافت
تکنیک :چاپ و کلاژ

دلارام بهرامی
میحث بافت
تکنیک :چاپ و کلاژ

مهتاب قهرمان زاده
موضوع:بافت
تکنیک:کلاژ

مهتاب قهرمان زاده
موضوع:بافت
تکنیک:کلاژ

 

مهنوش صالحی

موضوع:محیط زیست
عنوان: اندیشه مثبت (دوست طبیعت باشیم)

نگار منصوری

موضوع:محیط زیست
عنوان: گیاهان را له نکنیم

صدف فرشاد
موضوع:محیط زیست
عنوان: قطع بی رویه ی درختان
(صنعت چوب بری)

مطهره اهدائی

موضوع:محیط زیست
عنوان: شهردار باشیم.

رومینا محمد زاده
موضوع:محیط زیست
عنوان: جنایت انسان

کیانا اخلاقیان
موضوع:محیط زیست
عنوان: عشق زمین،دوستدار طبیعت و خود

کاری از شیدا عزیزی

کاری از سوگند حسنی

کاری از ملیکا عامری

کاری از یاسمین یگانی

کاری از حنانه مینایی

کاری از مریم صدری صفائی

هنر و خلاقیت

کارو فناوری

کاری از روناک جالو

کاری از یاسمین یگانی

کاری از نیلوفر اروعی

کاری از مهتا پرنده طلب

کاری از فاطمه حاج منوچهری

کاری از حنانه مینایی

تقویم
سخن روز


قدرت کلماتت را بالا ببر
نه صدایت را ... !
این باران است که باعث رشد گل‌ها می‌شود
 نه رعد و برق‌ !

 

دیکشنری
آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  11 نفر
تعداد بازدید :  83100 نفر
سرگرمی

روش حل مکعب روبیک

اگر شما هم جزء اون دسته اي هستيد كه اين مكعب رو داريد و حسابي رو اعصابتان رفته و

هنوز نتونستيد اون رو درست كنيد امروز میخوايم در این جا مکعب روبیک ۳*۳ رو آموزش بديم.

 

ولی حتما تا آخر آموزش رو ادامه بدین چون ممکنه در اینجا راه حل های زیباتری رو مشاهده کنید

و بتونبد مکعب روبیک رو در مدت زمان کمتری حل کنید.

 

در ابتدا باید با معانی فرمول هایی که با آنها قصد حل مکعب روبیک را داریم آشنا شویم .

 

تذکر ۱ =توجه داشته باشید که i (حرف آی کوچک لاتین) به معنی چرخش در خلاف

جهت عقربه های ساعت است.

 

تذکر ۲=صفحه قرمز باید در روبه روی ما قرار داشته باشند تا تصاویر زیر

به درستی معنای خود را بیان کنند.

 

تذکر ۳=به حرکت ال و ال آی توجه بیشتری کنید.

 

 وجه جلوF

Fi

 وجه راستR

Ri

 وجه چپL

Li

وجه بالاT

Ti

وجه پایینD

Di

 

در این مرحله ما باید یک مثبت از رنگی که میخواهیم حل مکعب روبیک را با آن

شروع کنیم ایجاد کنیم.(مانند شکل)

 

همانطور که در شکل میبینید فعلا رنگ های خاکستری برای ما مهم نیست.

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

اگر توانستیدکه به شکل بالا دست پیدا کنید از این مرحله عبور کنید.

 

اما اگر نتوانستید، به عنوان راهنمایی بایدبگویم که اگر مثلا شما می خواهید قطعه سبز-قرمز

را به جای خود انتقال بدهد باید ابتدا آن را به صفحه پایین انتقال دهید و سپس آنرا با مرکز

قرمز مچ کنید (یکی کنید)(هنوز قطعه سبز-قرمز در صفحه پایین است) و با حرکت ۱۸۰ درجه

آن را بین مرکز های قرمز و سبز قرار هید

 

تذکر= توجه داشته باشید که تا حد امکان در هنگام ایجاد مثبت،قطعه هایی که به جای

درست خود انتقال داده اید خراب نکنید.

 

اگر توانستید به شکل بالا دست پیدا کنید از این مرحله عبور کنید.

 

اما اگر نتوانستید، یک راه دیگر غیر از روش مرحله قبل نیز وجود دارد که البته فهمیدنش

کمی مشکل است اما وقتی یاد گرفتید خیلی کمکتان می کند البته اگر این روش را یاد نگرفتید مهم نیست، به مرحله بعد بروید.

 

این روش بیان میکند که ما ابتدا در صفحه مقابل سبز (اگر مکعب تان مانند مکعب بالا باشید

رنگ مقابل سبز، آبی است در این جا نیز فرض را بر آبی میگذاریم) یک مثبت سبز

که مرکز آن آبی است ایجاد کنیم و تا زمانی که مثبت ایجاد نشده است به رنگ های

دیگر مراکز توجهی نداریم

 

وقتی مثبت سبز با مرکزیت آبی ایجاد شد یک به یک قطعه ها را به روی مرکزی میبریم

که همرنگ آن قطعه باشد سپس با حرکت 180 درجه آن را به صفحه سبز انتقال میدهیم

تا به شکل بالا دست پیدا کنیم.

 

برای اینکه بتوانید قطعه های گوشه در این مرحله را به جای خود انتقال دهید باید از

فرمول Ri Di R D استفاده کنید.

 

اما مکعب را به چه حالتی در دستمان بگیریم و چه زمانی میتوانیم از فرمول استفاده کنیم؟

 

ابتدا باید قطعه ای که مثلا در اینجا شامل رنگ های زرد-سبز-قرمز است را پیدا کنید

و آنرا به صفحه پایین انتقال دهید، سپس آنرا به زیر جای صحیح خود انتقال دهید.

(ترجیحا قطعه ای را انتخاب کنید که در صفحه پایین (صفحه خاکستری) باشد)

 

سپس در حالی که قطعه زرد-سبز-قرمز در سمت راست و پایین صفحه رو به روی ما قرار دارد

فرمول را انجام میدهیم. توجه داشته باشید که در اکثر موارد باید چند مرتبه فرمول را انجام دهید

و خوب است بدانید که اگر این فرمول را 6 مرتبه بصورت پیوسته انجام دهید

مکعب هیچ تغییری نمی کند و همه قطعه ها به مکان قبل از انجام فرمول بر می گردند.

 

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

 

برای اینکه بتوانیم به هدف این گام برسیم باید مثلا قطعه زرد-قرمز را در حالتی

مانند یکی از شکل های زیر قرار دهیم.

 

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

 

اگر در شکل های بالا دقت کنید متوجه تفاوت آنها میشوید. در شکل سمت راست شما قطعه

مذکور باید به سمت چپ انتقال پیدا کند اما در شکل سمت چپ شما قطعه مذکور

باید به سمت راست جابجا شود.

 

اگر به تصاویر زیر دقت فرمایید، نیازی به توضیحات دیگر نیست.

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

 

آموزش حل مکعب,روبیک,آموزش روبیک,آموزش مکعب روبیک

 

تذکر مهم: ممکن است آن قطعه ای که باید در لایه دوم بصورت صحیح قرار گیرد،

در لایه بالا نباشد تا براحتی بتوانیم از فرمول های گفته شده استفاده کنیم

( یعنی در لایه دوم باشد اما صحیح قرار نگرفته باشد). در این حالت ما میتوانیم

از همین فرمول ها استفاده کنیم تا یک قطعه اشتباه را به مکانی که قطعه مورد نیاز

ما در آنجا قرار دارد انتقال دهیم تا قطعه مورد نیاز ما به لایه بالا انتقال پیدا کند.

سپس از فرمول های مذکور کمک می گیریم.

 


بازدید: 592